Autor Wątek: Channeczki do 450l  (Przeczytany 9126 razy)

Offline Seban

• MODERATOR GLOBALNY
  • Płaszczka
  • Laik amator
Channeczki do 450l
« dnia: Czerwiec 08, 2017, 18:44:36 pm »
Po ostatnich perypetiach z plackami, gdzie w tydzień padły mi 3 sztuki. Chciałem odpocząć przez jakiś roczek ze średniej wielkości szkłem. Jednak po mini wystawie na akwarystycznym spływie kajakowym zostały mi cztery rodzaje węgorków. Jest ich łącznie 16 szt. wielkości od 7 do 25 cm. Węgorków stopniowo będę się pozbywał. Chciałbym do nich dołożyć jakieś channki. Nie znam się na tych rybach. Nigdy ich nie miałem. Proszę o pomoc w doborze ryb. Ryby będą u mnie przez około rok. Potem zmiana prawdopodobnie na biotop polski.
Do dyspozycji standardowe szkło 450l. Szkło przykryte. Na dnie jasny piasek. Wolałbym go nie zmieniać. Temperatura obecnie 25*C, mogę podnieść max do 27*C, pH obecnie 6,5, będzie tendencja spadkowa do około 6. Podmianki co tydzień 30-50%. Czasem co dwa tygodnie (często pracuję w weekend). Do podmian mogę lać samo RO. Obecnie mieszam 50% RO i 50% kranówki. W kranie mam pH około 7,2-7,4 i twardość ogólną około 12-14. Praktycznie całe szkło mogę załadować różnego rodzaju drzewem. Oświetlenie to taśma ledowa na całą długość zbiornika, położona na tylnym wzmocnieniu. W szkle jest dodatkowe napowietrzanie, dwa duże kubły i głowica 750l/h. Mam jeszcze jedną głowicę 1000l/h. Mogę je zamienić lub podłączyć dwie. Do dyspozycji mam sporo otoczaków, liści dębowych i szyszek olchy czarnej. W szkle powyżej 100l chwastów nie toleruję, ale bez problemów mogę mieć nurzańca olbrzymiego i rogatka oraz mogę dokupić anubiasy i inne epifity. Jak załatwię sobie transport z Białegostoku do Mrągowa to szkło zostanie wymienione na 200x60x60h. Przyznam, że chciałbym wprowadzić trochę koloru. Przez ostatnie 3 lata wszystkie moje ryby w toni były przede wszystkim srebrne.

EDIT:
Kupując ryby będę szukał małych, ok 10-12 cm.

Offline peterek

• Arowana
  • ONLY CHANNIDAE.......